Vedci objavili až tri planéty, kde by mohol existovať život

Americkému vedeckému tímu sa podarilo približne 22 svetelných rokov od našej slnečnej sústavy objaviť celkovo až tri planéty, ktoré sú v obývateľnej oblasti. Za obývateľnú oblasť sa pritom považuje umiestnenie obežných dráh planét obiehajúcich okolo hviezdy v takej vzdialenosti, v ktorej sa dokáže voda udržať v kvapalnej podobe a teda kompletne nezamŕza, alebo sa pre vysokú teplotu nevyparuje. Rozhranie teplôt, v ktorých by bolo možné očakávať žvito by sa tak nakoniec v oblasti súhvezdia Škorpióna mohlo týkať celkovo troch planét. Tie majú obiehať okolo hviezdu typu červený trpaslík s názvom Gliese 667C. Celkovo má okolo hviezdy obiehať až 7 planét, pričom prítomnosť ďalších sa nepotvrdila, alebo je predmetom skúmania.

Planéty majú svojou veľkosťou prekračovať rozlohu našej planéty Zem a vzhľadom na ich vzdialenosť je možné predpokladať, že by sa mohla na planéte vyskytovať voda, prípadne iné prvky. Hoci nikto z vedeckého tímu na inštitúte Carnegie CIW vo Washingtone netvrdí, že objavili život, podotýkajú, že sa dá hovoriť o mieste, kde by sa mohla udržať forma života.