Na Marse objavil robot zvláštny kovový meteorit. Na Zemi by nevydržal.

Meteorit na Marse: Nieje to prvý ani posledný meteorit, ktorý bol nájdený na Marse. V mnohých smeroch a z mnohých dôvodov je práve Mars rajom pre lovcov meteoritov.

The Curiosity rover, čo je prístroj na Marse určený na jazdu po zlom teréne a je riadený diaľkovým ovládaním našiel ďalší malý meteorit na povrchu červenej planéty. Podľa Arizonskej štátnej univerzity, ktorá je zapojená do projektu tvrdí, že ide pravdepodobne o zmes niklu a železa. Obrázky vytvorené Curiosity roverom dňa 30.októbra ukazujú malý, sivý objekt, ktorý má na sebe zvláštnosti podobné ostatným kovovým meteoritom nájdeným na Marse.

Tip redakcie: Žula na Marse zamotala vedcom hlavu

Aj keď nejde o prvý meteorit na Marse, ktorý bol objavený Curiosity roverom, je vždy zaujímavé započať štúdiu o vesmírnych objektoch z povrchov cudzích planét. Spirit rover, ktorý už neslúži podobne ako Opportunity, tiež našli na Marse meteority vo veľmi dobrom stave.

Raj meteoritov

Povrch Marsu je podľa earthsky.org perfektné miesto na objavovanie a hľadanie meteoritov. Objekty, ktoré dopadnú na povrch Marsu sú oproti tým, ktoré dopadajú na Zem v oveľa lepšej kondícii a viac zachované. Je to spôsobené nízkou vlhkosťou a nedostatkom kyslíku, čo sú dva hlavné dôvody, ktoré spôsobujú degradáciu meteoritov na zemi a ich zvetrávanie. Mars je taktiež bližšie k „opasku asteroidov“, takže je oveľa väčšia šanca že dopadnú skôr na tam, než k nám na Zem.

Na pracovnom trhu rastie počet cudzincov