Test a recenzia fotoaparátu na hodinkách Samsung Gear. Čítate dobre, hodinkách.

0
2304

Hodinky GearHodinky Gear od Samsungu máme v redakcii spolu s Note 3 na pár dní a tak je dobré sa povŕtať v ich vlastnostiach ako to len ide. Kým pred tým som mal možno názory o tom, že takéto bizarné spojenie je zbytočnosť a hlúposť, dnes mením svoje rozhodnutie, pretože toto nezvyčajné spojenie nie je také, ako na prvý pohľad. Gear je totiž dobré chápať ako nie hodinky, ale malé neobyčajné zariadenie spojené so Samsung Note 3. Akási predĺžená ruka mobilu, hoci hodinkami sú stále. Ukazujú čas, dokonca je možné zmeniť hodinky z digitálnych na ručičkové, prípadne iné. Nebudem sa dnes zameriavať na vlastnosti ukazovateľa času, ktorý je dnes všade kam sa pozrieme. Dobrý fotoaparát stále nemáme všade a už vôbec nie v hodinkách, či presnejšie v zariadení, ktoré by sme mali neustále na ruke.

Fotoaparát v Gear
Pripomeniete si špionážne filmy, alebo predstavy o hodinkách z budúcnosti, ktoré fotografujú, nahrávajú, púšťajú filmy, alebo videohovory, či dokonca hologramy. Kým toto všetko je víziou blízkej budúcnosti, aspoň hovory a kamera sa vám môžu splniť už teraz. Gear disponuje fotoaparátom a kamerou v jednom. Čakali by ste, že ide o slabšiu kvalitu, no nebude to celkom pravda. Sklíčko sa môže zašpiniť, ak si ho napríklad neustále niečím zachytáte. Nemá kryt. Nepočítajte s tým, že by mal fotoaparát zoom, alebo že by poskytoval rozpoznávanie tváre a podobne. Spoľahnúť sa však môžete na to, že čokoľvek fotí, fotí s prekvapivo kvalitne. Porovnal by som to s bežným cenovo dostupným digitálnym fotoaparátom. K dispozícií má používateľ stručné nastavenia. Po obrazovke hodiniek prejdete prstom z hora nadol čo aktivuje kameru. Horný ľavý roh je určený na prepínanie režimu kamery, alebo fotoaparátu. Opačný horný roh umožňuje nastaviť veľkosť a zaostrovanie. Pri tzv. UFO teste, kedy musíte tasiť fotoaparát pre nejakú udalosť rýchlo od tasenia po vyhotovenia snímku, nedopadol vôbec zle. Ide o 5 sekúnd čas, než sa z režimu stand by vytvorí snímka konkrétnej veci okolo vás. Len budete pri rýchlom tasení vyzerať ako Michael Knight.

Samsung Gear test camera

Samsung Gear test camera
Ukážka fotografovania so Samsung Gear

K dispozícií máte nastavenia ako režim zaostrovania s výberom automatického, alebo makro fotografovania. Druhou voľbou je veľkosť fotografie, pričom Gear poskytuje aj presnú kocku 1390×1390 čiže 1:1 pomer, alebo 1280×960 o niečo známejší pomer 4:3. Treťou možnosťou pre fotografovanie je Ozvučená snímka, ktorá zaznamená aj 9 sekúnd zvuku okolo. Štvrtá voľba je možnosť zapnutia, alebo vypnutia podpisu v snímke.

Samsung Gear test camera

Samsung Gear test camera
Ukážka fotografovania so Samsung Gear

Fotografovanie
Fotografovanie je veľmi jednoduché. Postačuje mať dané miesto rped kamerou a fotíte dotykom displeja hodiniek v priestore jeho stredu. Stačí letmý dotyk a vyhotovuje sa snímka. Ide o sekundu, než sa vyhotoví a zaostrí. Treba počítať s tým, že sa ozýva zvuk uzávierky, ktorý sa akosi nedá vypnúť, alebo som na to neprišiel. Tajné fotografovanie sa teda v tichej spoločnosti nekoná. Snímky je možné robiť rýchlo za sebou. Vyhodnocovanie tmy a svetla je podobné na bežné digitálne fotoaparáty. Svetelnosť snímky si automatické vyhodnocovanie upravuje v rovnakej rýchlosti ako vlastne všetky digitálne fotoaparáty, ktoré sa u nás objavili. Pri prepnutí na makro fotografovanie sa vám môžu podariť veľmi pekné snímky detailov predmetov tesne pri hodinkách. Znie to vtipne, no tieto hodinky naozaj fotia výborne pri dobrom svetle. Slabšie sú však pri nedostatočnom svetle, sychravých sivých oblohách akých je teraz dostatok, a napríklad v tme, kde vzniká vysoký šum.

Samsung Gear test camera

Samsung Gear test camera

Samsung Gear test camera

Samsung Gear test camera

Samsung Gear test camera

Samsung Gear test camera
Ukážka fotografovania so Samsung Gear

Videokamera
Pri prepnutí režimu z fotoaparátu na kameru je možné okamžite nakrúcať. Sekvencia je obmedzená vždy na 15 sekúnd, čo nedovolí vytvoriť veľký súbor a nie je tak problém okamžitý presun súborov do Note 3 cez bluetooth. Aj keď rozumiem dôvodom, prečo len 15 sekúnd, ktoré by mali celkom stačiť na nutné prípady nahrávok, môže to byť naškodu. Na druhej strane je Gear súčasťou Note 3, prípadne aj iných smartphone Galaxy a na video s dlhším časom je dobré spoľahnúť sa práve na smartphone. Pre krátke video je však zaujímavosťou použiť hodinky.

Videotest pri režime 640×640

Veľkosť videa 1280×720 sa dá považovať za akýsi štandard, keďže ide o širokouhlý formát 16:9, alebo druhá možnosť je menej známy formát presného štvorca 640×640 a teda pomer 1:1.

Spojenie s Note 3
Snímky sa pomerne rýchlo presúvajú automaticky do Samsung Note 3 (prípadne iného smartphone, pokiaľ si aktualizujete software a dané funkcie bude podporovať). Ide o zložku galéria medzi fotografiami nájdete zložku s názvom hodiniek a práve v nej sa postupne objavujú vždy všetky snímky z hodiniek. Prenos funguje cez Bluetooth neustále. Snímka je v hodinkách, aj v mobile. Okamžite ju môžete zdieľať na Facebooku, na webe, alebo poslať emailom, na dropbox a pod.

Plusy:

• Napriek tomu, že v sekcii FOTO hodnotíme len fotoaparáty, tentoraz sa sem dostávajú výnimočne hodinky. Plusom je teda nepochybne to, že napriek inej kategórií výrobku sa dokáže dostať medzi fotoaparáty. Jeho snímky určite stoja za pozornosť a nejde len tak o náhodu, že vie niečo odfotografovať, ale slušnú súčasť tejto modernej výbavy človeka.
  • slušná kvalita snímkov aj na makro aj pri fotografiách na diaľku porovnateľná s bežným digitálnym fotoaparátom pre nenáročného fotografa

Mínusy:

• nejde o fotoaparát, ale i tak možno v budúcnosti uvítame, keď bude možný zoom, alebo možnosť krytu pre sklíčko.