Recenzia 4D kina v Bratislave: „V cene lístka máte masáž zdarma“

0
5146

Nedávno som bol v novom kine v Auparku, ktoré mi sľubovalo ešte intenzívnejší zážitok z filmu. Určite ste už o ňom počuli, takzvané kino štvrtej dimenzie, ktoré vás vtiahne do deja ešte hlbšie. 4D kino v Bratislave však nie je vo svete až taká veľká novinka, no krátko sa z neho môžu tešiť už aj Bratislavčania. Aké to je a oplatí sa zaplatiť vyššiu cenu za lístok? Ja som z kina odchádzal so zmiešanými pocitmi a viac ako hlboký kultúrny zážitok som mal vymasírovaný chrbát inteligentnou stoličkou a kompletne vyčistenú tvár tryskami s vodou.

4D-ba

4D kino som vyskúšal nie prvýkrát, no toto v Bratislave bolo v niečom iné. Efekty, ktoré sú vykonávané prevažne pohodlnou a veľkou sedačkou, sú naozaj intenzívne a miestami som sa nevedel vďaka tomu sústrediť na dej filmu. Čakal som, kedy ma inteligentná stolička katapultuje na samotné plátno a vhodí do deja filmu úplne. Nazval by som to skôr intenzívnou masážou, než priblíženie sa k deju. Každá stolička má nad sebou (alebo pred sebou) trysku na využívanie vodných efektov. Nielen mňa táto skúsenosť veľmi iritovala, keďže je veľmi nepríjemné, keď vám na hlavu kvapká voda. Samozrejme, že na stoličke nájdete tlačidlo, pomocou ktorého môžete vodu vypnúť. Ja som to spravil asi po piatich minútach od začatia filmu.

Avšak kým sa film nezačal a v kinosále boli rozsvietené svetlá, všimol som si na stenách namontované ventilátory a reflektory. Tieto efekty boli využívané najmä počas jednej scény vo filme – zápasu na mori. Tu som sa naopak cítil vtiahnutý do deja úplne, mal som mokrú hlavu a fúkal na mňa vietor. Ešteže som mal po ruke sveter, ktorý mi mohli hrdinovia z filmu závidieť.

Čo sa mi páčilo na 4D kine?

• Miestami boli efekty naozaj intenzívne a v správnom momente mi nevadili
  • Sedadlá v kine sú o poznanie väčšie než normálne, sedelo sa mi v nich veľmi pohodlne
  • Kino bolo vypredané, vládla tam príjemná atmosféra

Čo sa mi nepáčilo na 4D kine?

• Väčšinou ma efekty rušili od deja filmu, nakoľko neboli úplne zosynchronizované
  • Keď bola scéna na mori, kvapkala na mňa voda a fúkal vietor – bolo mi zima
  • Lístok je naozaj veľmi drahý (12,50 eur)

Avšak, koľko ľudí, toľko chutí. Iní si nové 4D kino v Bratislave pochvaľujú a povedali, že sa im efekty k filmu veľmi páčili. Bohužiaľ, ja to povedať nemôžem. Niekedy mi vibrovanie a nadhadzovanie stoličky vôbec nepasovalo k deju a mal som pocit, že stolička sa zapína, kedy chce, nie vtedy, keď sa niečo deje vo filme. Vodné efekty mi síce prekážali, no tie si môžete vypnúť, keď chcete. Horšie to je s hmlou a vetrom.

Cena takmer 13 eur mi príde veľmi nadhodnotená za to, že vás oblejú vodou a spravia fúkanú, no kino bolo naozaj plné. Ja sa do 4D kina už nevrátim, no všetci, ktorí nemáte túto skúsenosť a chcete sa príjemne zabaviť aj na úkor deja filmu, choďte do toho.

ZDIEĽAŤ
Predchádzajúci článokAktuálne: Obrovský objav, ktorý sme mali priamo pred očami tisícky rokov!
Ďalší článokGoogle aplikácia Waze Carpool konkuruje Uberu
Keď som mal 25, dal som výpoveď aby som sám cestoval po svete. Kancelária nikdy nebola pre mňa. Z cestovateľského blogu Bez Mapy som si spravil zamestnanie na plný úväzok a stal sa digitálnym nomádom. Všetko čo potrebujem k práci je môj laptop, WiFi a hlava plná nápadov. Dlhodobo cestujem po svete a svoje zážitky, rady a tipy ako žiť život na vlastnú päsť zdieľam s tebou na tomto blogu. Pridaj sa ku mne a zahoď svoj strach z nepoznaného.