Chyby vo filmoch: čo neušlo pozornému oku na King Kongovi či Dannyho 11

0
2170

Svet filmovačiek je plný zábavy a usilovnej driny. Pri nakrúcaní filmu filmárom mnoho rát uniknú detaily, alebo o nich vedia, no nedúfajú, že si až tak veľmi niekto bude všímať niečo nepodstatné. Počet chýb, ktorých sa autori filmov dopustili, nehovoria nič o kvalite filmu samotného. Ide len o podrobné skúmanie nedostatkov, ktoré sa nájdu skutočne na každom jednom filme, lebo filmy tvoria ľudia a my sme len ľudia. Mýliť sa je ľudské a preto chyby vo filmoch odpúšťame, no zároveň sa bavíme na pestrosti toho, čo môžeme na jednotlivých filmoch nájsť. Toto sme vydolovali na našom veľmi starom zabudnutom a zrušenom webe o filmoch. Na úvod si neodpustím moju roky obľúbenú scénu z Hviezdnych vojen, pri ktorej som rád, že sa mi to nezdalo a naozaj to vidia aj ostatní.

Aladinova čarovná lampa

  • Aj animovaná rozprávka má právo na chybu. Táto slávna rozprávka z dielne Disney sa nevyhla jednej skôr grafickej. Keď tiger zahryzne človeku do zadku a utrhne mu zubami kus oblečenia, odtrhne mu látku so srdiečkami. V ďalšom zábere však vidíme človeka so zadkom, na ktorom má odhryznutú látku zo žltých nohavíc a nie zo slipov. Tie sú celé a nechýba im ani nitka.

Americká krása

  • Vo filme v jednom zo záberov hrá televízia. Môžete si na nej všimnúť niekoľko predmetov,  ale keď kamera prejde na iný pohľad, je na televízore čisto. V opäť v rovnakom zábere neskôr sú na televízore rovnaké predmety ako pred tým.

King Kong

  • Vo filme niekoľko krát a niekoľkonásobne mení King Kong svoju veľkosť
  • V scénke, kde Carl rozpráva pri obede s Ann, sa niekoľko krát menia predmety na stole aj podľa uhlu jednotlivej kamery.
  • King Kong niekoľko krát Ann prehadzuje v rukách. Niečo podobné je nemožné aj keby tvor týchto rozmerov žil. V tak hrubej koži s krehkosťou ľudských končatín a hrudníka je to skrátka z fyzických dôvodov nemožné.
  • Tyranosaurus, ktorého sa King Kong takmer zbavil a neskôr ho stiahne do rokliny plnej lián, padá a nachádza sa pod ním. Druhý záber však ukazuje, akoby bol tyranosaurus ešte pri ňom v rovnakej výške a krátko na to ho schmatne a stiahne dole.
  • S loďou, ktorou išli na výpravu, by bolo nemožné dopraviť akéhokoľvek tvora naspäť do New Yorku.
  • Loď, ktorá zostala zakliesnená a hnaná prúdmi mora na ostrov, sa iste nemohla tak šťastne a rýchlo vrátiť.
  • Budova, na ktorú liezol King Kong a jej steny, by nevydržali jediné uchopenie Kingkongovej ruky. Múry by bez známok sily nevydržali žiadne uchopenie takejto sily.
  • Keď King Kongovi Jack Black rozbije fľašu o nos, látka síce začne vyprchať a opici sa dostane jej účinku, avšak pri rozbití fľaše všetky črepiny zmiznú, akoby sa vyparili. Okrem toho, ak by sme takúto fľašku hodili opici na nos, musela by byť z veľmi tenkého skla, aby ju bolo možné rozbiť pri styku s nosom.
  • Keď Ann uniká pred Tyranosaurom, šmykne po zablatenom svahu, pričom dopadne poriadne zablatená. V ďalších záberoch má zadok krásne čistý a na chrbte ani zmienku o blate a nezvyčajnej šmykľavke.
  • Vrchol budovy, na ktorú tvor vyliezol, nemohol byť v žiadnom prípade pevný na toľko, aby sa na ňom dalo stáť s takouto váhou. Čo i len pätina váhy King Kongovej veľkosti by spôsobila prepad. V takýchto výškach by bolo spevňovanie múrov a stropov len zbytočným zaťažovaním budovy a tak skrátka nemožno v realite čakať stavbu hodnú označenia „nezničiteľný betónový kryt“.
  • Lietadlá sa objavili naozaj skoro, hlavne ak si vezmeme, že v týchto končinách tento typ lietadiel vôbec nelietaval a ich nádrže boli plné a schopné niekoľko krát prelietavať s plným nekončiacim zásobníkom zbraní. Nelogická je aj blízkosť s akou sa lietadlá približovali, aby mala opica šancu lietadlo chytiť.
  • V scénkach, kde Ann tancuje nad útesom King Kongovi, je jej tvár čistá a o chvíľu špinavá, v ďalšom zábere čistá a opäť špinavá, atď.

Lovci pokladov

  • Nicolas Cage sa v podzemnom starom schodisku pod kostolom drží práchnivej dosky a onedlho má dopadnúť do tmy. Ako sa tak tej dosky drží, pomaly z nej vyťahuje aj klinec. Úplne nový krásny klinec v dvesto rokov zabudnutom dreve.
  • Na konci, keď sa mladík upokojuje, že dostal len jedno percento z pokladu, je v jednom zábere vidieť okolie mokré ako po daždi, v druhom zábere zas úplne sucho a slnečno.

Commando

  • Arnold nastupuje do zničeného žltého Porsche. Dvere na strane vodiča sú poriadne zničené. Ako auto naštartuje a odchádza ním, obe strany auta sú hladké a rovné.

Dannyho jedenástka

  • Behom lúpeže, pán Walsh (Benedictov bezpečnostný správca) čaká s pánom Zergom v riadiacom centre, aby sa uistil, že jeho aktovka je stále v podzemí. Zároveň pán Walsh eskortuje Ramona von z kasína. Možno Benedikt najal dvojčatá, alebo len strižňa zabudla, že rovnaký herec má byť príbehovo ešte niekde inde.
  • Čipové karty sa vždy počas filmu menia.
  • Keď ide Ruty naspäť do pokrovej miestnosti, zmení sa mu uzol na kravate.
  • Členovia štábu sa odrážajú v úzkom zrkadle v Tishkoffovom dome, keď gang diskutuje o lúpeži.
  • Keď Linus a Rusty čakajú na Tesu, kým zíde zo schodov, Rusty pije krevetový koktejl. Pije ho z pohára, potom z tanierika a opäť z pohára, zároveň Rustyho prvý gombík na košeli je zapnutý, potom rozopnutý a nakoniec znova zapnutý.
  • Keď rozruch okolo dverí nespustí zelené podlahové senzory, prečo by Yeny potrebovala všetku svoju akrobaciu?
  • Keď sa Virgil a Turek udrú navzájom v kasíne a rozprávajú sa, ich ústa sa nepohybujú. Viditeľné len vo verzii s vyšším rozlíšením.
  • 160 miliónov dolárov v 100 dolárovych bankovkách by vážilo viac ako 1500 kilogramov
  • Busher má raz putá na rukách vzadu a potom vpredu
  • Keď Danny ide hore po eskalátore v Trump Plaze, jeho bunda je zapnutá. V ďalšom zábere je bunda rozopnutá.
  • V pretekoch nákladiakov sa mení dezén na pneumatikách.
  • Reťaz napojená na aktovku je dlhšia. Keď Yen otvára peňažný kufrík, je mimo, reťaz je dlhšia a aktovka je viac ďalej na strane vozíka.
  • Keď Turek preteká s Virgilovým nákladiakom, súťaž je na okrúhlej dráhe. Ale v záberoch poslednej časti závodu sa nákladiak javí ako na dlhej rovnej ceste…. Mimochodom veľmi častá chyba mnohých filmov. Keď sa niečo deje vo vozidle a súčasťou scenára nemá byť náraz, nehoda, či náhla snaha vyhnúť sa kolízií, všetky cesty sú vždy akosi rovné aj niekoľko kilometrov.