Vyberte aj vy názov pre dva nové mesiace planétky Pluto

Deviata planéta našej slnečnej sústavy, ktorá od roku 2006 už nie je planétou ale len vesmírnym telesom, pre mnohých zostane planétou, keďže je súčasťou azda ešte všetkých učebníc na našich školách. Mnohí odborníci sa v názoroch líšia, či uznať Pluto za planétu, alebo nie. Dôvodom je veľkosť a nestála obežná dráha. Prehliada sa trochu fakt, že gravitácia Pluta drží niekoľko dosiaľ objavených telies okolo neho na vlastných obežných dráhach podobne, ako je tomu v prípade obežnej dráhy nášho Mesiaca.

Pomôžte vybrať nové mená pre nepomenované mesiace
V súčasnosti obežnice Charon, Nix, a Hydra medzi sebou majú aj telesá zatiaľ pomenované ako P4 a P5. Tým má vybrať nový názov hlasovanie, ale aj možnosť pridania vlastného návrhu. Keďže sa však názvy vesmírnych telies zámerne orientujú na grécku, alebo rímsku mytológiu, váš návrh musí spĺňať aj túto podmienku. Svoj návrh môžete napísať v sekcii WRITE-IN.

Hlasovanie na: http://www.plutorocks.com/ ponúka napríklad možnosti ako Acheron, Alecto, Cerberus, Hercules, Vulcan a podobne. Odborníci sa domnievajú, že názvy ako Hercules a Vulcan by nemuseli byť pre význam týchto telies príliš vhodné a v budúcnosti by sa skôr tieto výraznejšie názvy mohli hodiť na objekt s väčším významom.

Snímka Hubblovho teleskopu, dva mesiace Pluta P4 a P5

P4 našiel Hubblov teleskop v júni 2011. P4 je dosiaľ najmenší objavený mesiac planétky Pluto. Jeho diameter je z jednej strany 13 a z kríža 34 kilometrov. Pluto obehne za 31 našich dní. P5 bol objavený v júni roku 2012 a je o niečo väčší ako P4.

Zdroj foto a viac informácií nájdete aj na stránkach Hubble Site