Vedci možno objavili vesmírny prútik na vodu

2060

Medzi fosíliami na útesoch v anglickom Doveri objavili vedci medziplanetárny prach. Tento nález by mohol poskytnúť nový zdroj informácii o vzniku slnečnej sústavy. Na zem spadne ročne dvadsať až tridsaťtisíc ton medziplanetárneho prachu. Vzhľadom na jeho veľkosť sa však ťažko lokalizuje. Tentoraz ho zaznamenali vďaka  zreteľnému kryštalickému obsahu v tvare vianočného stromčeka.

Tím vedcov z Imperial College London verí, že toto zistenie môže pomôcť vedcom pochopiť udalosti spred niekoľkých miliónov rokov. „Ikonické biele doverské útesy sú dôležitý zdroj fosílií. Pomáhajú nám zmapovať zmeny, ktoré sa na našej planéte odohrali v dávnej minulosti,“ tvrdí líder tímu Martin Suttle. „Je vzrušujúce, že sme medzi fosíliami objavili medziplanetárny prach.“

Podľa vedcov by nález zároveň mohol pomôcť lokalizovať asteroidy, ktoré obsahujú vodu. Tie by sa raz mohli využiť pri dlhých letoch do vesmíru ako zastávky na doplnenie životodarnej tekutiny. Z medziplanetárneho prachu sa bude dať určiť, či je asteroid bohatý na íl, ktorý slúži ako prútik na hľadanie vody. „Hovoríme o vzdialenej budúcnosti. Raz by však tieto asteroidy mohli byť pre vesmírnych bádateľov veľmi cenné. Prístup k vode bude kľúčový, a to nielen preto, že sa dá piť. Mohli by sme z nej vyrobiť kyslík alebo dokonca palivo, ktoré by poháňalo vesmírnu loď,“ dopĺňa ďalší z členov výskumného tímu Matt Genge.

Objav z Doveru nám pomôže určiť, ktoré asteroidy sú bohaté na vodu, a ktoré nie.

Tetovanie, ktoré vonia sa stalo skutočnosťou