Prešli sme si a ochutnali fastfoody v Bratislave

2261

Nech akékoľvek médiá čokoľvek tvrdili, pravdou je, že fastfood ako McDonald’s a Burger King nie sú škodlivé. Škodlivé je len ich množstvo. Takéto jedlo môže mať často lepšie hodnoty než bežný obed. Pre posledných 7 dní sme sa rozhodli vyskúšať a otestovať fastfood predajne v Bratislave a toto je zistenie.

1. deň: Fastfood so žltým M na Obchodnej – prichádzame traja a každý si pýtame niečo iné. Jeden hambáč bez uhorky, druhý bez cibule, z toho dve koly bez ľadu. Dostali sme celkom rýchlo aj pri návale zákazníkov všetko, okrem jedného menu. To nám prisľúbili doniesť, aby sme nemuseli čakať. Posledný hambáč prišiel naozaj s novou táckou. V tom, kde nemala byť uhorka bola jedna uhorka ale aj cibuľa.

3. deň: „bohatý muž“ fastfood ukrytý na Mariánskej ulici – neznačková predajňa s celkom jendoduchým vybavením, ale dobrými cenami. Reštaurácia pre nás stále vzdialená, no určite nie s poslednou návštevou. Jeden veľký hambáč vychádzal dobre aj cenovo a nakoniec ho bolo problém zjesť pre jeho veľkosť. Podobne tak dopadli aj kolegovia. Sem sa istotne ešte vrátime, keď bude cesta okolo a nebude čas na dlhší obed.

3. deň: „Burger kráľ“ v Poluse – na večer sme to v ten istý deň trochu prehnali v ďalšom známom fastfoode americkej značky. Zaujímavé kupóny na zľavu sme využili pre kúpu tentoraz štyroch menu. Obrázky sú akosi vždy krajšie než je realita a to bol aj tento prípad. Napriek dobrým skúsenostiam s touto sieťou z minula, v tomto prípade sklamala. Opäť sme mali vyžiadaný hambáč bez cibule (celkovo boli 2 bez cibule), ďalší bez uhorky. K tomu dve zmrzlinky, ktoré boli nejakou práškovou zmesou bez chuti s jahodovým topingom, ktorého bolo priveľmi málo na to, aby si mohol človek pochutiť na zmrzline ako na obrázku. Ako vtip sme od kuchyne brali, keď sme opäť zahrýzli do hambáča bez cibule a kolega ochutnávač zvraštil tvár od znechutenia a napínania. Taký poriadny kus cibule bol akoby naschvál. Jediný jeden hambáč nemal cibuľu a v tom konkrétnom chýbala aj uhorka. Pritom do kuchyne putovala objednávka zrozumiteľne.

6. deň: Vyprážané kurča z Kentucky na Námestí SNP – V reštaurácií sa nejak príšerne vlečie obsluha a vyzerá tam celá činnosť dosť chaoticky a to aj napriek tomu, že ste druhí v rade z celkovo dvoch čakajúcich. Čakáte na pomalé objednávanie aj blokovanie. Po chvíľke prichádza ´další, aby prevzal čakajúcich objednávku, teda nás a obslúžil nás. V objednávke sa príliš nedá čachrovať, bez uhorky a cibule je aj tak väčšina z ponuky, ak nie ponuka celá. Chuť menu so zeleninkou bola dobrá, škoda len to množstvo. Kým na obrázku to vyzerá skvelo a bohaté, skutočnosť je slabá a suchá. Kým dvaja sme boli tu, zároveň sa ďalší priatelia odhodlali k veľkému M vedľa Kurčaťa z Kentucky. Naposledy sme M navštívili, keď počas prevádzky upotení chlapíci pri záchodoch rezali železo a smrad spáleného kovu smrdel pri jedení. V tejto chvíli všetko prebehlo v poriadku. Obsluha je tam vraj občas veľmi priateľská a ústretová.

Takže krátke zhrnutie? Na individuálne požiadavky priestor je, no na ich dodržanie už nikto veľmi nepozerá. Fastfood zvolia mnohí, keď sa ponáhľajú a nestihnú obedový čas pre nabitý program. Niekedy aj chutí, no občas aj sklame. Tentoraz to nebolo celkom najhoršie. Bolo už aj horšie. (Podobné testy robíme bežne, nie všetky sa nakoniec objavia v článku.)